جديد ترين محصولات
ادامه لیست
سه شنبه 13 تیر 1396

همجوشی شناختی Cognitive Fusion

پدیده همجوشی شناختی زمانی اتفاق می‌افتد که شخص در بافت فکری خود گرفتار شود (هیز[1] و همکاران، 1991). به عبارت‌دیگر منظور از همجوشی شناختی این است که فرد طوری تحت تأثیر افکارش قرار گیرد که گویی کاملاً واقعی هستند و موجب می‌شوند رفتار و تجربه بر دیگر منابع تنظیم رفتاری حاکم ش

این مقیاس 44 آيتمی برای گروه 425 نفری اجرا و در نتایج تحلیل عاملی تعداد آن به 28 سؤال تقلیل یافت که در نهایت در یک فرایند تجربی و با استفاده از تحلیل عاملی و آلفای کرونباخ، مقیاس همجوشی شناختی به 13 سؤال تقلیل یافت. زارع (1393) به بررسی اعتبار سازه پرسشنامه 13 سؤالی همجوشی شناختی گیلاندرز در بین دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور و سنتی استان فارس پرداخته است. با استفاده از روش‌های اکتشافی به استخراج عامل‌ها پرداخته شد. نتایج نشان داد که بارهای عاملی مربوط به گویه‌ها به جز گویه 13 بالاتر از 50/0 بود، دو عامل همجوشی و گسلش شناختی 070/49 درصد از کل واریانس را تبیین می‌کند. گویه (13) به دلیل داشتن بار عاملی کمتر از 50/0 از پرسشنامه حذف شد و تعداد گویه‌ها از 13 به 12 گویه تقلیل یافت. سؤالات پرسشنامه در طیف لیکرت به صورت 7 گزینه‌ای پاسخ داده می‌شود (1= هرگز، 2= خیلی به‌ندرت، 3= به‌ندرت، 4= برخی اوقات، 5= اغلب، 6= تقریباً همیشه، 7= همیشه).

بخشی از سوالات:

1- حتی وقتی افکار ناراحت کننده به سراغم می‌آید می‌دانم که این افکار در نهایت بی‌اهمیت می‌شوند.

2- بهتر است درباره یک موضوع، اندیشه‌های متضاد داشته باشیم.

3- دائماً موقعیت‌هایی که برایم مفید نیستند، تحلیل می‌کنم.

logo-samandehi
سبد خرید شما
تعداد محصول 0
  1. محصول
  2. قیمت
  3. تعداد
جمع خرید شما 0 تومان
سبد خرید خالی کردن سبد خرید
عضویت در خبر نامه
ایمیل  
شماره موبایل
 
 
عضویت انصراف از عضویت
پيگيري سفارشات
کد پیگیری سفارش:  

ارسال کد سفارش
LiveZilla Live Help
پیاده سازی شده توسط گروه برنامه نویسی آوا - Powered By AVASHOP